Vážený navštěvníků, používáním stránek Bioden souhlasíte s užíváním cookies, které stránky ke správnému fungování vyžadují.

Bioden – váš dovozce bio a raw potravin.


Semínka Chia


  

CHIA SEMENA (Salvia hispanica L.) jsou jednou z mála dokonalých a komplexních potravin. Chia semínka obsahují esenciální mastné kyseliny (vynikající vegetariánský zdroj omega-3 alfa-linolenové kyseliny), bílkoviny, rozpustou i nerozpustnou vlákninu, ochranné antioxidanty, vitamíny, minerály, fytonutrienty a další. Představte si, že máte větší energii, vytrvalost ... Chia poskytuje dlouhodobou energii, vysoce kvalitní výživu a nabízí mnoho výhod pro zdraví, včetně stavby svalové hmoty. Chia semínka podporují kardiovaskulární zdraví a pomohou stabilizovat hladinu glukózy v krvi. Více informací o semínkach Chia najdete níže.




Chia semínka a vláknina


Vláknina je relevantní pro náš trávicí systém, pomáhá odstranit odpad z našeho těla a udržuje naše střeva zdravá. Známe dva typy vlákniny, rozpustnou i nerozpustnou a Chia obsahuje obojí. Obojí jsou potřebné pro efektivní odstraňování odpadu, ale vláknina nabízí víc než jen zdravé trávení. Jak se vláknina postupně zpracovává v těle, potraviny s vysokým obsahem vlákniny poskytují pocity plnost, a tak mohou pomoci lidem řídit efektivně jejich váhu. Chia semínka obsahují plných 5 g vlákniny v každé 15gramové porci.




Chia semínka a bílkoviny


Všechny proteiny jsou tvořeny z aminokyselin, které jsou stavebními kameny buněk v našem těle. Proto všichni potřebujeme kvalitní bílkoviny na budování svalové hmoty, doplnění kožních buněk a udržování našich nehtů a vlasů zdravými. Chia bia je výborným zdrojem bílkovin, protože obsahuje všechny esenciální aminokyseliny, které naše tělo potřebuje k jejich strávení a doplnění. Díky tomu jsou chia semínka kompletní protein a co víc, je to vegetariánský zdroj kompletního proteinu, který je velmi obtížné najít v rostlinné říši.




Chia semínka a omega-3 mastné kyseliny


Všichni víme, jak jsou důležité omega-3 (alfa-linolenové kyseliny) kyseliny v naší stravě. Vše od deprese až po problémy s koncentrací, vznik srdečních onemocnění a hypertenze mohou být způsobeny nedostatkem omega-3 ve stravě. Věděli jste, že chia je největší rostlinný zdroj omega-3?

Chia je bohatá na antioxidanty, které chrání její jemné esenciální mastné kyseliny před oxidací. Na rozdíl od jiných zdrojů omega-3 olejů (např. len, konopí nebo ryby), chia nevyžaduje umělé nebo přidané antioxidanty jako jsou vitamíny, aby zůstala čerstvá. Proto zrno chia zůstane čerstvé po delší dobu a nevyžaduje chlazení. Chia má pětkrát více vápníku než mléko a vápník se snadněji vstřebává díky stopám boru, který je životně důležitý pro zdraví kostí.

Chia obsahuje 19–23% bílkovin a její kompletní protein obsahuje všechny esenciální aminokyseliny – více než tradiční obiloviny, například pšenice (13,7%), kukuřice (9,4%), rýže (6,5%), ovesná mouka (16,9%) a ječmen (12,5%) Chia je protein bez glutenů. Semínka chia jsou velmi hydrofilní, mají schopnost udržet asi devíti až dvanáctinásobek vody. Tato schopnost může prodloužit hydrataci a udržet elektrolyty v tělesných tekutinách, zejména v průběhu námahy nebo cvičení. Tyto hydratační vlastnosti také pomáhají zabránit svalové únavě během cvičení a podporují svalové zotavení po cvičení.

Vše od depresí a ADHD ke zvýšení chronických onemocnění a nedostatek koncentrace, která je příliš často vidět v posledních generacích, bylo obviňováno z nedostatku omega 3 v naší moderní stravě. Příliš mnoho omega 6, teré se nachází ve velkém množství zpracovaných potravin, naruší křehkou rovnováhu mastných kyselin v našem systému a výsledky jsou pak viditelné. Zde může pomoci Chia bia. Naše tělo si nevytváří omega 3 esenciální mastné kyseliny, proto je třeba, aby si je zajistilo z potravy. Chia je největší známý zdroj omega 3 mastných kyselin rostlinného původu. Jednoduchým přidáním chia semínek do vaší diety můžete zvýšit příjem omega 3 a obnovit jejich rovnováhu. Tím získáte množství zdravotních výhod a můžete začít vést zdravější a plnější život.




Chia semínka a antioxidanty


Chia je bohatá na antioxidanty, které chrání její jemné esenciální mastné kyseliny před oxidací. Na rozdíl od jiných zdrojů omega-3 olejů (např. len, konopí nebo ryby) chia nevyžaduje umělé nebo přidány antioxidanty, jako jsou vitamíny, aby zůstaly čerstvé. Proto chia semínka zůstanou čerstvé po delší dobu a nevyžadují chlazení. Jedním z opatření, které byly vyvinuty pro popis celkové antioxidační kapacity potravin, se nazývá Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC). Chia semínka mají relativně vysokou hodnotu ORAC, v rozmezí 60–85 μmoles. Antioxidanty obsažené v Chia semínkách obsahují flavonoidy quercetin, kaempferol a myricetin a fenolické kyseliny: chlorogenová a kyselina kávová. Tyto antioxidanty mají významnou hodnotu pro lidské zdraví.




Chia semínka vitamíny a minerály


Chia semínka obsahují vápník, hořčík, selen, železo a vitamin B12 a B17. Všechny tyto vitamíny mají významné funkce v našem těle. Chia semínka obsahují 5krát více vápníku než mléko, tento zdroj vápníku se snadněji vstřebává díky stopám boru v chia semínkách, který je životně důležitý pro zdravé kosti.



NAHORU…


Bioden