Vážený navštěvníků, používáním stránek Bioden souhlasíte s užíváním cookies, které stránky ke správnému fungování vyžadují.

Bioden – váš dovozce bio a raw potravin.
Může protein „vypálit“ tuk?

Může protein „vypálit“ tuk?


Pít proteinový koktejl nebo jíst jídlo s vysokým obsahem proteinů ještě neznamená, že aminokyseliny jako mávnutím kouzelného proutku způsobí rozpad tukových buněk ve vašem těle. Objev unikátní vlastnosti, že protein, respektive vyšší příjem proteinů, „spaluje tuk“, je podepřen hned několika fyziologickými teoriemi:

Za prvé, přídavek bílkovin po správném cvičení může pomoci zvýšit vaši svalovou hmotu (svalové hmoty). Větší objem svalové hmoty může zvýšit rychlost metabolismu vašeho těla a tím množství spálených kalorií z tuků při fyzické aktivitě, ale zejména během odpočinku či spánku.

Podobná teorie říká, že konzumace dostatku bílkovin během nízkokalorické diety (dieta určená pro hubnutí) zajišťuje, že vaše svaly jsou zachovány a tím i váš metabolismus.

Při deficitu energie, se tělo spoléhá na sebe, aby vyprodukovalo energii, kterou není možné dostat přímo z potravy. Jinými slovy, v případě, že tělo potřebuje 2200 kcal, ale dostupných jen 1800, získá dalších 300 z odbourání kombinace glykogenu, svalové bílkoviny a tělesného tuku. A to je ten způsob, jak se ztrácí hmotnost. Nicméně, budete chtít, aby se zabránilo úbytku svalové hmoty, protože sval do značné míry diktuje množství kalorií, které vaše tělo spaluje. Pokud ztratíte svaly při hubnutí, může to zpomalit váš metabolismus. Zvýšením příjmu bílkovin pomůžete šetřit nebo zachovat svalovou hmotu (svaly) a zároveň spálíte větší podíl tuku, a to zejména v době odpočinku nebo spánku.


V podstatě lze říci, protein může nepřímo pomoci tuku „hořet“ a spolu s dalšími unikátními vlastnostmi podporovat úspěšné řízení hmotnosti.



Studie potvrdila, že snídaně bohatá na protein pomáhá potlačit chuť na jídlo


  

Nový výzkum prezentovány na vědeckém mítingu Společnosti pro obezitu (the Obesity Society's annual scientific meeting) dne 13. listopadu 2013 potvrdil, že „jíst snídani bohatou na bílkoviny výrazně zlepšuje kontrolu chuti k jídlu a může pomoci ženám zabránit přejídání později během dne.“ Ženy ve věku 18–55 konzumovaly buď snídaně bohaté na proteiny, nebo snídaně s nízkým obsahem bílkovin a pak byly požádány konzumovat standardní polední jídlo – oběd (vždy, když měli hlad), dokud nebyly příjemně zasyceny. Všechny snídaně obsahovaly přibližně 300 kalorií a podobné množství tuku a vlákniny. Snídaně bohaté na bílkoviny obsahovaly 30–40 g bílkovin.

Výsledky studie ukázaly, že účastníce, které měly vysoko proteinovou snídani, lépe hodnotily svůj stav po celé dopoledne – nižší hlad, větší plnost, menší chuť k jídlu – a také spotřebovaly méně kalorií na oběd na rozdíl od těch, so měly snídaně s nízkým obsahem bílkovin.

Přestože lidé obecně (typicky masožravci), spotřebují více než dost bílkovin po celý den, většina z nich se spotřebuje na večeři s co nejmenším množstvím během na snídani, pokud vůbec snídají. Vynechání snídaně je běžné chování, které může vést k přejídání později během dne. Tato studie pomohla prokázat, že konzumace snídaně s vysokým obsahem bílkovin může potlačit chuť k jídlu a případně pomoci přejídání u žen později během dne.




ZPĚT…



Bioden